Kolega wszedł w posiadanie Octavki - rocznik 99 z tego co pamiętam. Wszystko było z nią w porządku do niedawna, kiedy to pojawiły się problemy z jej odpalaniem. Wygląda to tak - np. 30 razy z rzędu auto odpala i działa prawidłowo, a za 31 razem odpala i gaśnie po 2-3 sek. Tak, jakby immo, lub alarm odłączały zapłon. Musi wówczas nastąpić walka z kluczykami, próbowanie raz głównym, raz zapasowym na zmianę i po dłuuugiej męczarni auto nie gaśnie i działa przez kolejne parę dni prawidłowo. Po podłączeniu VAGiem, pojawia się błądt jak w tytule (lub bardzo zbliżony - nie mam pewności, gdyż nie zczytywałem błędów osobiście), co może sugerować coś z immo - być może odbiornik sygnału z kluczyka stał się mniej wrażliwy ?? Spotkaliście się z podobnym przypadkiem ?? Co może być przyczyną ??
Chyba zaczac od wymiany baterii w pilocie. A z tym ze imo wariuje, Masters chyba na poczatku naszego forum pisal o czyms takim, ze w jakies kostce w stacyjce sniedzieja styki i imo czasem nie chce zaskoczyc.
tak, ja tez mialem to samo jak wymienialem wszystkie zamki, stacyjke, nowe kluczyki i licznik w mojej Octavce na poczatku jak ja kupilem.
Do stacyjki podlaczone sa dwa kabelki w kostce (petla czytajaca) - to lubi sie poluzowac i nie stykac i wtedy dzieja sie rozne dziwne rzeczy. Dodatkowo radzilbym sprawdzic, to o czym kiedys Masters mi pisal:
"- 17 schaltafeleinsatz
- 08 messwerteblock
- 022 kanal......pozycja 3.
po przekràceniu klucz na tej pozycji musi byc 1. Jesli jest 0 to znaczy ze szafa nie akceptuje transpondera.
Na drugiej pozycji masz stan obwodu petli czytajacej. Tam takze musi byc stan 1"
Moze cos sie immo psuje w liczniku albo ktos cos kombinowal wczesniej z kluczykami lub immo i teraz sa problemy.
Witajcie!!!.Na pewno masz problem BaPit z wiązką immobilajzera,gdyż miałem to samo u siebie,jest to w ogóle bolączka roczników do 2000roku,póżniej zostało to poprawione fabrycznie.Serwis bierze zo to stówę,ja u kumpla z Suwałk zrobiłem za 50 zl i to bez wymiany wiązki,tylko coś mi tam przelutował i to działa już od sierpnia.
Dig Dug,ja nie jestem elektrykiem,ani serwisem,a tak mi właśnie powiedzieli.A tak wogóle,czy to ma jakieś znaczenie ile kabli jest w wiązce,kluczyk ma działać i u mnie działa,a mamy chyba sobie pomagać.
maniek TDI, Spoksik, ja to napisalem w tonacji zapytania, a nie ze sie czepiam, poza tym jedni pisza, ze sa 2 czy 3 kabelki, a ty napisales wiazka, stad mysle kurde jeszcze cos innego bardziej skomoplikowanego. Wiec sie pytam, czy na wyrost te 2-3 kabelki sa nazywane wiazka.
PS. Mam to samo - z tym, ze tam sa srobki na klucze ktorych nei mam wiec nie rozkrecilem tego jeszcze, poki co zrobilem na tym 20tys km i jakos zyje
Jeśli to jest stary licznik o nr 1U1 919 03.... to były z nimi problemy m. in. z nie działającymi wskaźnikami jak i z immo. Nie koniecznie problem musi być w cewce lub wiązce. Często problem jest w samym liczniku. Nowsze modele po 2000 z licznikiem 1U0 920 80... nie miały już tych problemów.
Komentarz